cestoviny

Sacharidy, ktoré vám pomôžu udržať sa v kondícii

Téma sacharidy nás atakuje každý deň. Na obaloch potravín čítame:

s vysokým obsahom sacharidov, s nízkym obsahom sacharidov, bez sacharidov…A každý radí niečo iné. Tak čo by sme mali vlastne jesť?

Najskôr som si prešla cestu bez sacharidov, Dukanova diéta je na to ako stvorená, nejete žiadne sacharidy a chudnete, je to super, až kým vám nedôjdu sily, cítite sa unavene a nakoniec to vzdáte, začnete sa stravovať ako predtým a jo-jo efekt je na svete.

Keď som prestala jesť sacharidy, moja váha bola oveľa nižšia, ale uvedomila som si, že bez nich to nejde. Sacharidy vás nerobia obéznymi, je to len o správnom výbere tých správnych, ktoré vášmu telu poskytnú potrebné živiny, minerály a vitamíny.

Ktoré sacharidy sú pre vás ideálne?

Je to len o dôkladnom výbere. Existuje nespočetne veľa potravín, z ktorých si môžete vybrať, ale keď im už venujete pozornosť, vyberte si tie najvýživnejšie, s nízkym glykemickým indexom.

Quinoa, pohánka, proso

Quinoa je jednou z najzdravších potravín sveta. Je zdrojom všetkých esenciálnych aminokyselín, nechýba jej vláknina, železo, mnoho minerálnych látok a vitamíny. Je veľmi univerzálna na použitie – môžete si ju pripraviť vo forme sladkých aj slaných pokrmov.

Pohánka je bohatá na rutín, ktorý vo veľkej miere pôsobí na pružnosť vašich ciev. Posilňuje imunitný systém a čistí krv. Je to takisto bezlepková obilnina, ktorá je bohatá na vlákninu, minerálne látky a vitamíny. Má príjemnú orechovú chuť a vynikajúca je v rizote. Na sladko si ju môžete pripraviť ako kašu.

Proso obsahuje veľké množstvo draslíka a magnézia, ktoré znižujú vysoký krvný tlak a podporujú zdravie srdca. Je tiež bohatým zdrojom vlákniny a tým eliminuje tráviace ťažkosti. Podieľa sa aj na detoxikácii tela. Môžeme si ho pripraviť na sladko, aj na slano.

quinoa

Batáty a tekvica

Batáty si našli svoj priestor v kuchyni vďaka svojej výbornej chuti. Sú plné živín, hlavne vitamínov A a C, takisto obsahujú veľa minerálov a najlepšie je ich konzumovať so šupkou, kde je najviac živín. Ich konzumácia pozitívne ovplyvňuje zrak a posilňuje vašu imunitu. Dajú sa z nich vyčarovať chutné a zdravé pokrmy.

Tekvica je u mnohým obľúbená, hlavne ako prívarok, ale jej využitie v kuchyni je neobmedzené. Môžete ju využiť na prípravu polievok, hlavných jedál a dokonca z nej upiecť koláč. Je zdrojom beta-karoténu, ktorý sa mení na vitamín A a zabezpečí vám správnu výživu očí.

bataty

Ryža natural má vyššiu výživovú hodnotu ako ryža biela. Na rozdiel od bielej sú v nej zachované všetky minerálne látky, vitamíny a obsahuje vlákninu, čím vám zabezpečí dlhší pocit sýtosti.

Môžete si ju pripraviť na sladko ako ryžový nákyp, alebo ako mliečnu ryžu. Na slano ju využijete v rizotách, zmiešanú s rôznorodou zeleninou, alebo so strukovinami. Fantázii sa medze nekladú.

A čím je výnimočná ryža basmati?

Je veľmi vhodná pri bezlepkovej diéte, a čo je pre vás dôležitá informácia, obsahuje menej kalórií, ako iné druhy ryže a zasýti vás na dlhšiu dobu.

Chlieb – najlepšie ražný, alebo kváskový

Viem, už vás počujem, že z chleba sa priberá a lepšie sa mu vyhnúť. V tomto prípade sa odporúča prejsť na oveľa výživnejšie druhy chleba. Vzdajte sa toho bieleho a nemusíte sa obávať o svoju líniu.

Kváskový chlieb je výbornou alternatívou, vďaka kvásku je ľahko stráviteľný a mnohé dámy, ktoré prešli na jeho konzumáciu, už po inom nesiahnu a pečú si ho samy.

Cestoviny

Pre niekoho sú základom ich domácej kuchyne. Hlavne Stredomorská kuchyňa by sa bez nich nezaobišla. Viete si ich pripraviť na mnoho spôsobov a určite vám chutia. Aj v tomto prípade by ste však mali siahnuť po celozrnných, prípadne ryžových. A pripravujte si ich so zeleninovými omáčkami, ktoré im dodajú skvelú chuť a mnoho vitamínov.

To je len zopár tipov, aké sacharidy môžete uprednostniť vo vašej strave, ak si chcete udržať energiu a zdravie. Môžete experimentovať a prejsť na zdravšie druhy, čo vás určite zaručí štíhlu líniu.


Ak sa chcete dozvedieť viac, ako si môžete zachovať mladosť a elán do života, mám pre vás zopár inšpirácií v mojom ebooku zadarmo

 

 

 

 

 

Som žena po päťdesiatke, plná optimizmu, elánu a radosti zo života. Vďaka svojim skúsenostiam vo výžive vám viem ukázať, ako naštartovať svoje telo, aby bolo plné elánu a aby ste sa cítili zdravo a príťažlivo. Naučím vás ako si jednoducho môžete dopomôcť ku krásnej postave a k ženskému pôvabu. Môj príbeh si môžete prečítať tu>>
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité len pre účely spracovania tohto komentára. Zásady spracovania osobných údajov

  • ebook 11 inspiracii
  • 11 inšpirácií ako byť pôvabná a zdravá po 50
  • Stretneme sa na Facebooku:
  • Kategorie
  • Najnovšie články