meditacia

Ako zvýšiť vašu intuíciu pravidelnou meditáciou

Nielen fyzická stránka je dôležitá pre správne fungovanie vášho tela, dôležité je aj to, čo vám hovorí vaša duša.
Preto na ňu nezabúdajte a venujte sa jej každý deň.

Povedzte si úprimne, staráte sa o ňu, alebo ju prehliadate?

Keď sa hlbšie zamyslíte, určite nájdete vo vašom vnútri hlas, ktorý vás veľakrát osloví a vy ho necháte zaniknúť a nepočúvate ho.
Ženská intuícia je veľmi silná a dokáže vám pomôcť, kedykoľvek sa na ňu obrátite. Ako túto intuíciu počuť a vedieť sa na ňu spoľahnúť?

Riešením pre vás môže byť meditácia.

Meditácia je úžasná činnosť. Prinesie vám úľavu od každodenných povinností a dodá vám potrebnú energiu.
Je to stav, kedy stíšite vašu myseľ a oddáte sa sladkému ničnerobeniu. Necháte sa unášať do sveta ticha a kľudu.
Meditovaním si vytrénujete vašu myseľ a pocítite vieru v seba, opadne z vás strach a nervozita.

Budete musieť vynaložiť určité úsilie, aby ste sa začali venovať meditovaniu pravidelne, ale verte mi, prinesie vám to úžasný pocit.
Meditácia má pre vás mnoho benefitov.

• Pomôže vám k dobrej nálade
• Posilní váš imunitný systém
• Pocítite viac sebavedomia
• Vaša intuícia sa zväčší a budete sa na ňu môcť spoľahnúť
• Pomôže vám pri nespavosti
• Zvýši vašu kreativitu, napadnú vám nové myšlienky a riešenia

medtitacny kvet

Najjednoduchším spôsobom, ako začať meditovať, je zamerať sa na váš dych.
Na začiatok stačí ak udržíte vašu koncentráciu na dych 5 minút.

Neexistuje správna dĺžka meditácie, je len na vás ako dlho zostanete v tomto stave, malo by to byť pre vás príjemné a mali by ste sa na stíšenie vašej mysle tešiť.
Pri troche praxe sa vám to podarí aj na dlhší čas.

Najlepšie je meditovať ráno, kedy ešte nie ste vo vašom bežnom kolotoči a dokážete sa viac sústrediť. Ranná meditácia vám prinesie radosť a nadšenie do celého dňa.


Meditácie som začala skúšať najskôr len zo zvedavosti. Naštudovala som si o meditácii veľa zaujímavých materiálov a prečítala veľa kníh, myslela som, že je to jednoduché. Môj učiteľ jogy ma previedol mnohými spôsobmi meditácií, niektoré boli pre mňa ľahké, ale niektoré sa zdali až neuskutočniteľné.


Teória a prax sa v meditácii moc neprelínajú. Zdalo sa mi, že nedokážem stíšiť svoju myseľ, vždy sa mi mysľou preháňalo toľko myšlienok.
Bola som ako na diaľnici. Postupne sa mi podarilo prejsť na tichú cestičku v lese. A teraz sa už ľahko dostávam do stavu ľahkého bytia.
Je to len o skúšaní a trpezlivosti.

Ak vám je príjemnejšie meditovať večer, je prospešné, ak sa budete spájať s vašim vnútrom v približne rovnakom čase.
Zvyk je železná košeľa a vaše telo a myseľ sa nastavia na pravidelnosť, čo vám umožní kvalitnejšie a dlhšie meditácie.
Neexistuje správny, alebo nesprávny spôsob meditácie.

Dôležité je stíšenie mysle.
Existuje mnoho meditačných postupov, môžete pri nich sedieť, stáť, alebo chodiť, niekedy sa dostanete do meditatívneho stavu pri behu, alebo plávaní.
Pri plávaní sa mi to stáva často, zabudnem na celý svet a dostanem sa do stavu, kedy nevnímam okolie.
Až pri precitnutí si uvedomím, že som v bazéne a skutočný svet je okolo mňa. 😊


Vaše meditácie môžu mať rôzne podoby, podľa toho na čo sa chcete zamerať a sústrediť vašu pozornosť.

Meditácia je tiež veľmi vhodný prostriedok ako zmierniť stavy úzkosti a nervozitu.
Budete odolnejšie voči stresovým situáciám a dokážete lepšie vnímať seba a ľudí vo vašom blízkom okolí. Vylepšíte si tým vašu pamäť a posilníte silu vôle.

meditacia

A tu je samotný postup na jednoduchú dychovú meditáciu:

Sadnite si na meditačný vankúšik, alebo na stoličku, zatvorte oči a zhlboka sa nadýchnite a vydýchnite.
Chrbát držte vzpriamený a nájdite si pohodlnú polohu, obráťte dlane dohora.
Hlavu skloňte mierne dopredu. Oči môžete zatvoriť, alebo ich mať mierne pootvorené.


Pokúste sa sústrediť len na váš dych, striedavo sa pomaly nadychujte a vydychujte a nechajte myšlienky plynúť.
Táto technika vám veľmi pomôže, keď ste rozrušené a dokáže stíšiť myseľ a priniesť kľud.
Môžete počítať buď nádychy, alebo výdychy. Vždy počítajte do desať.
Keď sa dostanete k číslu 10, začnite odznovu.

Ak sa vám zdá, že je pre vás nemožné ostať sústredené len na tieto nádychy a výdychy a riešite v mysli „dôležitejšie záležitosti“, nehnevajte sa na seba. Meditácia je proces, ktorý sa viete naučiť. Chce to len čas a dostatok trpezlivosti.
Pre začiatočníkov sú prospešné pravidelné a krátke sedenia.

Pokusy o dlhšie zotrvanie v meditácii, ktoré urobíte len občas, budú viesť k tomu, že budete cítiť sklamanie a táto skúsenosť bude pre vás nepríjemná a deprimujúca.

Pokúste sa praktizovať tento typ meditácie týždeň aspoň 5 minút a sledujte vaše telo a myseľ.
V ďalších týždňoch si môžete tento čas predĺžiť na 10 až 15 minút.

Skúste si zaviesť do vášho života tento rituál utíšenia mysle a nezabúdajte na seba. Poďte do akcie. Budete si časom vďačné za vynaloženú námahu.

Ak si chcete zachovať mladosť, zdravie a krásu pripravila som pre vás zopár inšpirácií v mojom ebooku zadarmo.

Verím, že vám tento článok pomohol. Ak máte otázky, môžete sa pripojiť k uzavretej facebookovej skupine, kde nájdete odpovede na mnohé z nich. Pripojte sa k ženám na rovnakej vlnovej dĺžke. 😊

Som žena po päťdesiatke, plná optimizmu, elánu a radosti zo života. Vďaka svojim skúsenostiam vo výžive vám viem ukázať, ako naštartovať svoje telo, aby bolo plné elánu a aby ste sa cítili zdravo a príťažlivo. Naučím vás ako si jednoducho môžete dopomôcť ku krásnej postave a k ženskému pôvabu. Môj príbeh si môžete prečítať tu>>
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité len pre účely spracovania tohto komentára. Zásady spracovania osobných údajov

  • ebook 11 inspiracii
  • 11 inšpirácií ako byť pôvabná a zdravá po 50
  • Stretneme sa na Facebooku:
  • Kategorie
  • Najnovšie články