meter a cinky ako na ploche brucho v menopauze

Trápi vás priberanie na bruchu? Takto sa ho zbavíte

Dostali ste sa do začarovaného kruhu a na bruchu sa vám vytvorili tukové vankúšiky? Snažíte sa ich zbaviť, ale aj keď ste si upravili jedálniček a cvičíte, nič nepomáha?

Brušný tuk je pre vaše zdravie veľmi škodlivý. Je rizikovým faktorom pre cukrovku 2. typu, srdcové choroby, alebo rakovinu.

Hlavným vinníkom priberania na bruchu je pôsobenie stresového hormónu kortizolu. Ak je vaše telo v nebezpečenstve začne uvoľňovať kortizol a adrenalín. Tým dodá telu potrebnú energiu, aby sa vedelo z nebezpečnej situácie dostať.

V našich životoch je stres každodenným sprievodcom a preto je táto reakcia tela veľmi častá. Bohužiaľ málokedy dochádza k uvoľneniu tohto napätia a energia, ktorú ste mali k dispozícii, aby ste čelili stresovej situácií, ostala. Tá sa nemá kde uvoľniť a preto sa uloží vo vašom tele v podobe tuku.

Pociťujete, že ste stále v strese?

Ak v tomto zozname nájdete zhodu s tým, ako sa cítite, hladiny stresového hormónu kortizol budú u vás vyššie, ako je normál.

  • máte zvýšenú chuť do jedla, hlavne na čokoládu a sladké jedlá
  • trpíte bolesťami hlavy a migrénami
  • potrebujete si dať alkohol, aby ste vládali fungovať
  • máte problémy s trávením – nadúvanie, plynatosť
  • pričasto zabúdate a nemôžete sa na nič sústrediť
  • cítite sa depresívne
  • máte problémy so zaspávaním a častým budením
  • máte spomalený metabolizmus

V období menopauzy má mnoho žien tendenciu pribrať nechcené kilá  práve na bruchu. Je to z toho dôvodu, že telo si chce udržať tuk v strede tela. Estrogén – ženský hormón, ktorého hladiny sa väčšinou v tomto období znižujú, sa viaže na tento tuk. Estrogén chráni vaše telo pred osteoporózou a preto je táto symbióza tela taká dômyselná.

Bohužiaľ hormonálne zmeny, spomalený metabolizmus a stres sú kombináciou, ktorá vám tukové vankúšiky na bruchu uchová.

Poďme sa pozrieť, ako s priberaním na bruchu dokážete zatočiť.

1. Jedzte veľa potravín, ktoré obsahujú rozpustnú vlákninu

Tento typ vlákniny vám pomôže pri chudnutí, zostanete dlho sýte a nepotrebujete tak často prijímať veľa kalórii.
Snažte sa konzumovať jedlá s vysokým obsahom vlákniny každý deň.

Zaraďte do svojich jedálničkov:

  • bobuľovité ovocie
  • ľanové semienko
  • avokádo
  • hlúbovú zeleninu – kel, karfiol, kapustu
  • strukoviny

2. Obmedzte príjem alkoholu

Príjem veľkého množstva alkoholu zvyšuje riziko nárastu brušného tuku. Ak chcete mať peknú postavu, zvážte pitie alkoholu a buď abstinujte, alebo si ho vychutnajte len v malých množstvách.
Alkohol má príliš veľa kalórií, ktoré vaše telo nedokáže spracovať a pôsobí aj na spomalenie vášho metabolizmu.

3. Zaraďte si do jedálnička viac bielkovín

Vysoký príjem bielkovín znižuje chuť do jedla a budete sa cítiť sýte na dlhú dobu. V každom jedle si doprajte kvalitný zdroj bielkovín – živočíšnych, alebo rastlinných – podľa toho aké uprednostňujete.
Vo vašom jedálničku by nemali chýbať: chudé mäso, ryby, zakysané mliečne výrobky, vajcia a strukoviny.

4. Eliminujte stres

Stres je ďalším dôvodom prečo sa vám na bruchu tvorí nepríjemná pneumatika. V nadobličkách sa pri strese produkuje kortizol – stresový hormón. Vysoké hladiny kortizolu zvyšujú chuť do jedla a ukladajú tuk v brušných partiách.
Nájdite si aktivity, ktoré vám pomôžu zmierniť účinky stresu. Meditujte, venujte sa príjemnej relaxácii, cvičte jogu, alebo počúvajte príjemnú hudbu.

5. Znížte príjem cukru

Cukor obsahuje fruktózu, ktorá je spájaná s mnohými ochoreniami ako sú: cukrovka 2. typu, srdcové ochorenia, obezita a rakovina.
Rafinovaný cukor je tiež veľkým vinníkom v priberaní na bruchu. Preto obmedzte jeho príjem, alebo ho úplne vylúčte zo svojho jedálnička.
Nahraďte ho zdravšími variantmi, môžete používať javorový sirup, brezový, alebo kokosový cukor, alebo med.

6. Kardio cvičenie – nazývané aeróbne

Je výborným spôsobom, ako sa zbaviť nadbytočných kalórií. Čím častejšie sa budete takémuto druhu cvičenia venovať, o to lepšie bude vaše zdravie a tuky na bruchu nebudú mať šancu.
Tento druh cvičenia je efektívny ak chcete mať peknú postavu a štíhly pás.
Jedná sa o pohyb, kedy sa vám rozbúcha srdce a zvýši sa vaša tepová frekvencia, je považovaný za najlepší a najrýchlejší spôsob, ak chcete schudnúť.

7. Vyhýbajte sa sladeným nápojom

Sladené nápoje vedú k vytváraniu tukov v pečeni. Vyhnite sa sirupom, punčom, energetickým drinkom a samozrejme sladkým alkoholickým nápojom. Predstavujú pre vás vysoký príjem kalórií, ktoré sa ukladajú práve v brušnej partii.
Aj ovocné džúsy, alebo sladké nápoje zameňte za vodu s citrónom, alebo nesladené bylinkové čaje.

8. Zdravý spánok by mal byť pre vás samozrejmosťou

Ľudia, ktorí nemajú dostatok spánku majú tendenciu priberať na hmotnosti. Aj ženy, ktoré robia na smeny sú viac ohrozené. Kvalitný 7-8 hodinový spánok dodá vášmu telu dostatok oddychu a energie, takže nebudete pociťovať hlad, ako keď sa nevyspíte a ste bez síl. Tie si potom dopĺňate zbytočným príjmom nežiadúcich kalórií.

9. Jedzte ryby

Ryby sú plné omega 3-mastných kyselín, ktoré pomáhajú znížiť viscerálny tuk. Každý týždeň si zaraďte do svojich jedálničkov aspoň 3 porcie rýb. Uprednostnite mastné ryby ako sú: losos, makrela, sleď, alebo sardinky.
Omega 3 mastné kyseliny zlepšia váš metabolizmus a dokážu zmierniť zápal vo vašom tele.

10. Doplňte si do stravy probiotiká

Probiotiká majú mnoho zdravotných účinkov – pomáhajú zlepšiť zdravie vašich čriev a zlepšia imunitu vášho organizmu.

Probiotiká Lactobacillus sú veľkou podporou pri likvidácii tuku na bruchu.
Prospešné črevné baktérie sú výbornou voľbou, môžete si ich zadovážiť aj ako doplnky stravy.

11. Vyskúšajte prerušovaný pôst

Prerušovaný pôst je tiež ideálnou formou ako sa zbaviť tuku na bruchu. Môžete si vybrať 16 hodinový, kedy sa zrieknete jedla na 16 hodín a potravu konzumujete v priebehu 8 hodín.
Aj 24-hodinový pôst je zaujímavý a veľa žien naň nedá dopustiť. Stačí ak si dáte pôst od obeda jedného dňa do obeda druhého a ani nepocítite, že ste hladovali. Väčšinu času prespíte a telu pomôžete.
Prerušovaný pôst vám pomôže posilniť imunitu a zbaviť sa kíl navyše.

12. Doplnky stravy

Ak má telo málo vitamínov a minerálov, spomalí sa metabolizmus a u žien v menopauze sa začína nechcené nabaľovanie tukových zásob na bruchu a bokoch.
Chróm, magnézium a zinok sú dôležitými prvkami, ktoré sa starajú o množstvo chemických reakcií v tele.
Vitamíny skupiny B, ktoré sú známe aj ako „stresové vitamíny“ sú potrebné na výživu a správnu funkciu nadobličiek.
Vitamín D vás ochráni pred nedostatkom energie a postará sa o správne fungovanie trávenia.
Koenzým Q10 je dôležitý pri uvoľňovaní energie – spaľovaním tuku na bruchu.

Môžete sa poradiť so svojim lekárom, alebo výživovým poradcom, ktoré z doplnkov stravy, by ste mali začať užívať.

Chudnutie a udržanie si hmotnosti nie je ľahké, ale ak zmeníte svoj životný štýl a stravovacie návyky ste na dobrej ceste k vytúženému cieľu.
Je potrebné, aby ste vynaložili úsilie a boli vytrvalé, výsledky sa určite dostavia.

Ak si chcete udržať mladosť, zdravie a krásu – mám pre vás zopár inšpirácií v mojom ebooku zadarmo.

Verím, že vám tento článok pomohol. Ak máte otázky, môžete sa pripojiť k uzavretej facebookovej skupine, kde nájdete odpovede na mnohé z nich. Pripojte sa k ženám na rovnakej vlnovej dĺžke.

Som žena po päťdesiatke, plná optimizmu, elánu a radosti zo života. Vďaka svojim skúsenostiam vo výžive vám viem ukázať, ako naštartovať svoje telo, aby bolo plné elánu a aby ste sa cítili zdravo a príťažlivo. Naučím vás ako si jednoducho môžete dopomôcť ku krásnej postave a k ženskému pôvabu. Môj príbeh si môžete prečítať tu>>
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité len pre účely spracovania tohto komentára. Zásady spracovania osobných údajov

  • ebook 11 inspiracii
  • 11 inšpirácií ako byť pôvabná a zdravá po 50
  • Stretneme sa na Facebooku:
  • Kategorie
  • Najnovšie články