chudnutie a jablka

Chcete vedieť viac o tom, ako je to s priberaním v menopauze?

Pravdepodobne ste premýšľali nad tým, ako si udržať váhu a nepriberať. Alebo máte problém schudnúť kilá navyše.

Nikto ma neupozornil na to, že obdobie menopauzy prinesie so sebou aj veľa príznakov, ktoré nie sú veľmi príjemné, a pribúdanie kíl k nim patrí. V praxi nepoznám kurz, ktorý by učil dámy v zrelom veku, ako sa postarať o svoju postavu. Vy vari hej?

Dôsledok?

Mnoho žien v menopauze zbytočne priberá.

A výsledok?

Skúšajú rôzne diéty, alebo si povedia, že udržiavanie zdravej postavy už nemá význam.

Výsledkom sú len kilá navyše a frustrácia.

Necítia sa dobre, sú nespokojné so svojim výzorom a ich sebavedomie klesá, nehovoriac o zhoršení príznakov spojených s hormonálnymi zmenami.

Poznáte to?

Začali ste s úžasnou diétou? A znovu ste sa ocitli na váhe o niečo vyššie ako, keď ste začali?

Takýchto zaručených diét je na svete nekonečné množstvo.

Jedna ako druhá, všetky vám sľubujú, že sú maximálne zaručené.

O koľkých takých diétach ste už čítali?

Myslíte si, že pomohli a ženy si upravili svoju hmotnosť a aj si ju dokázali udržať?

Pomohli všetkým, aj napriek hormonálnym zmenám?

Žiaľ takto to u žien v menopauze nefunguje.

Ženy v zrelom veku sú ovplyvnené zmenou hormonálnej hladiny.

Diéty a hladovanie už proste nefungujú.

Každej je jasné, že v prvom rade ide o reklamu. Keby som chcela schudnúť, aspoň by som chcela vedieť, či táto diéta zohľadňuje aj zmeny v hormonálnej sústave ženy. Chcela by som určite viac detailov.

Diéty môžu byť fajn, ale nerešpektujú vaše telo a zmeny, ktorými prechádzate.

Držíte aj vy takéto diéty a točíte sa v bludnom kruhu?

Ak si práve takýmito diétami prechádzate, tak pravdepodobne viete, že účinkujú len na chvíľku.

Ak vôbec.

Samy viete, čo sa stane, keď diétu ukončíte.

Možno priberiete kilá späť.

Možno sa vaša hmotnosť ešte o nejaké kilo navýši.

Možno sa vám zhorší celkový zdravotný stav.

Našťastie existuje jeden veľmi jednoduchý spôsob ako ovládnuť hormonálnu rovnováhu a priberanie, ktorý používa len úzka skupina žien a funguje im veľmi dobre.

Ste zvedavé a chcete ju spoznať?

Výborne!

Stačí len použiť tieto rady.

Ako sa stravovať, aby ste si udržali hmotnosť v menopauze? 

Skúste sa vcítiť do svojho tela. Predstavte si, čo potrebuje, čo mu robí dobre.

Ak nepoznávate svoje telo v období klimaktéria, tak existuje niekoľko spôsobov, ako zistiť, čo mu chýba.

Predpokladám však, že veľmi dobre viete, aké zmeny u vás nastali, a s čím potrebujete vášmu telu pomôcť.

V nasledujúcich 5 krokoch si povieme, ako sa zbaviť zbytočných kíl a zlepšiť celkovú hormonálnu rovnováhu vášho tela.

Tešíte sa?

Keď splníte všetky tieto kroky, tak sa vám vaše telo odmení. Budete sa cítiť plné sily a ručička na váhe sa pohne smerom dole.

Poviem vám, ten pocit, keď ste spokojné so svojim telom a nemusíte zápasiť s nepríjemnými príznakmi klimaktéria sú úžasné.

Poďme sa na to pozrieť.

1. Upresnite si, čo chcete dosiahnuť

Môže sa vám to zdať ako hlúposť, alebo úplná banalita, ale nie je.

Veľakrát sa stretávam s reakciami žien, že chcú schudnúť a chcú niečo pre to urobiť. Ale nevedia, čo konkrétne. Chcú mať o 10 kg menej, alebo by stačilo len si váhu udržať a mať vyšportovanú pevnú postavu. Nevedia však za aký dlhý časový úsek si chcú svoju hmotnosť dať do poriadku.

Povedzte si na rovinu, aký je váš cieľ a čo chcete dosiahnuť.

Buďte konkrétne a premyslite si jasne, čo chcete.

2. Určite si svoje požiadavky

Keď si presne určíte svoje požiadavky, vyhnete sa sklamaniu.

Chcete schudnúť 5 kíl za 2 mesiace? To je už jasný cieľ.

Uveďte pri tom všetky detaily, aby ste sa vyhli možnému sklamaniu.

Nie je nič horšie, ako keď si nestanovíte žiadne ciele a potom budete cítiť frustráciu.

3. Pomenujte jasne svoje problémy

Preto si na začiatku popíšte všetky problémy, ktoré vás trápia.

Máte problémy len s priberaním? Alebo je to aj nedostatočný spánok a potenie v noci?

Máte veľa povinností a nedokážete vypnúť?

Pokúste sa nájsť ich čo možno najviac.

Tak získate ucelený pohľad na všetko, čo vás trápi.

“Pokiaľ chcete, aby sa niečo povedalo, požiadajte muža. Pokiaľ chcete, aby sa niečo urobilo, požiadajte ženu.” –      Margaret Thatcher

4. Nájdite možné riešenie

Nájdenie možného riešenia súvisí priamo s predchádzajúcim bodom.

Ak ste našli, čo vás najviac trápi, vyriešenie vášho problému máte na dosah.

Viete, že výživná strava a pohyb vám prinesú požadované výsledky.

Viete, že zmena životného štýlu a uprednostnenie vašich potrieb sú pre vás dôležité.

5. Pustite sa do akcie

My ženy sme veľmi emocionálne a potrebujeme sa uistiť, či nám naša vynaložená námaha prinesie výsledky, alebo či je to len ďalšia snaha o niečo, čo nedokážeme.

Preto, ak chcete dosiahnuť úspech začnite sa správne stravovať.

Mnohé z vás jedia potraviny, ktoré majú nulovú výživovú hodnotu, ale čo sa týka kalórií vedú na rebríčku tých najkalorickejších.

Váš úmysel schudnúť v menopauze je správny a vaša intuícia vám našepkáva, že vám prinesie benefity.

Na zdraví, kráse, energii.

Čo by ste však mali vedieť hneď na začiatku – nebudete môcť jesť potraviny, ktoré ste doteraz denne konzumovali. Možno sa vám preto nebude chcieť do tejto akcie ísť.

Jesť výživné jedlo nie je výmyslom, ale overeným faktom. Ak si chcete udržať svoju hmotnosť, alebo schudnúť, jedzte jedlo, ktoré je plné živín.

Sem patria:

  • Bielkoviny živočíšne: ryby, mäso  – uprednostnite hydinu, alebo králika, vajcia a morské plody
  • Bielkoviny rastlinné: strukoviny, orechy a semená
  • Ovocie a zelenina
  • Zdravé tuky – oleje: kokosový, avokádový, orechový, ľanový, olivový, a mnoho ďalších, avokádo

Možno sa vám to zdá málo na kombináciu a uvarenie zaujímavého jedla, ale práve naopak, z týchto surovín dokážete pripraviť úžasné a ľahké jedlá, ktoré vám dodajú potrebné živiny a nebudete z nich priberať, hlavne na bruchu, ako to u žien v menopauze býva.

Priberáte aj z vody, alebo z toho, že ste práve išli okolo cukrárne a neviete ako sa vám nechcené kilá nabalili? Robíte všetko preto, aby ste sa udržali vo forme a nedarí sa vám?

Hormonálne zmeny majú vplyv aj na zadržiavanie vody vo vašom tele, spomalený metabolizmus sa bohužiaľ tiež prejaví.

Prerušovaný pôst je jedným z účinných riešení. Ak chcete vedieť viac, dozviete sa o ňom v tomto článku o prerušovanom pôste.  Je založený na pôste počas 16 hodín a v priebehu 8 hodín môžete jesť. Viem, vyzerá to teraz trochu hrozivo. Ale uvedomte si, že z tých 16 hodín veľa prespíte a môžete sa dosýta najesť, nemusíte sa obmedzovať.

Raz do týždňa si zavediem „24ku“. Nazvali sme to s priateľkou presne takto. Pomôže vám nielen schudnúť, ale nabije vás úžasnou energiou. Spočíva v tom, že končíte jedlom na obed, ktorý môže byť bohatší a prijímate len tekutiny až do obeda na ďalší deň. Obed na druhý deň si dajte ľahší, aby ste si nezaťažili tráviaci trakt.

Takúto „24ku“ si môžete zaradiť raz do týždňa. Ale ak chcete odľahčiť organizmus a trochu mu pomôcť, môžete si ju dať aj celý mesiac. Záleží na tom, čo chcete dosiahnuť.

Naše telá sa veľmi dobre vyrovnávajú s pôstom, a takýmto krátkym poskytnete vášmu telu oddych a ono začne spracúvať nechcené tuky, ktorých sa potrebujete zbaviť.

Ďalším tipom pre vás môže byť chôdza, mnoho žien je zamestnaných nielen v práci, ale aj v domácnosti a nenájdu si čas na seba a na fyzické aktivity. Ak patríte k nim, skúste si premyslieť, čo by ste mohli zmeniť, aby ste si pre seba potrebný čas našli.

Chôdza je pre vás nenáročná a môžete si ju zaradiť do každodenného života. Znížite stres a podporíte svoj metabolizmus. Nehovorím už o hormónoch šťastia, ktoré sa vám pri chôdzi vyplavujú a urobia vám dobrú náladu.

Jesť trikrát denne je ideálne, kvôli tomu, aby vaše telo dokázalo spracovať všetky živiny. Moderné je teraz jedávať 5-6x denne, ale vaše telo je celý čas vystavené len tráveniu a nevie si oddýchnuť. Nedostane sa ani k tukovým zásobám, ktoré dokáže čerpať, tak ako keď si dáte pôst, alebo jete len 3x za deň.

Konzumácia zdravých tukov je tiež dobrou voľbou. K zdravým tukom patria hlavne rastlinné oleje a avokádo, orechy a semienka. Samozrejme tiež s mierou. Dodajú vášmu telu potrebné živiny a nebojte sa, nebudú sa vám ukladať na tele.

Čo spôsobuje priberanie a ukladanie tuku sú cukry a potraviny, ktoré ich obsahujú. Alkohol má vysoký podiel cukru, je jedno, či si dáte destiláty, alebo víno, prebytočné kalórie sa vám uložia v tele v podobe tuku.

Nepotrebujete jesť už také veľké množstvá jedla ako pred menopauzou. Zvážte svoje porcie a premyslite si zloženie svojho taniera.

Tiež mi trvalo dlhšie uvedomiť si tento fakt. Chcela som všetko zjesť – veď nás tak naučili, aj keď som sa po jedle cítila na prasknutie. Teraz si už kladiem na tanier oveľa menej a rozmýšľam o skladbe jedla.

Nepotrebujete kvantitu, ale kvalitu, aby ste aj pri malých porciách dodali telu potrebné živiny.

Pýtate sa, či môžete schudnúť aj v menopauze, keď si vaše telo robí, čo sa mu zachce?

Chudnutie v menopauze nie je žiadnym tajomstvom, je to prirodzené prispôsobenie sa situácii, ktorá vo vašom živote nastala.

Nemusíte držať diéty, tie vám neodporúčam, je to najhoršie, čo môžete urobiť. Chybou je aj nepretržité jedenie počas dňa, veľa žien zbytočne prijíma viac kalórií, ako potrebuje a tie sa potom ukladajú v podobe tuku práve na bruchu a bokoch.

Dúfam, že som vám týmto príspevkom priniesla niektoré AHA momenty a pokúsite sa premyslieť si svoje stravovanie. Diéty vám môžu pomôcť na chvíľu, ale nemajú dlhodobý účinok.

Oveľa lepšou voľbou je zmena životného štýlu a stravovania.

Zmeňte svoj jedálniček, pridajte pohyb a relaxujte. Myslite na seba – urobte sa najdôležitejším človekom vo svojom živote. A kilá pôjdu dole.

Je lepšie ak začnete a v priebehu svojho snaženia zmeníte naplánované kroky, ako keď by ste sa do akcie vôbec nepustili.

Tento článok ukončím už len tým, čo vy ako zrelé dámy viete:

“Ste tým, kto vlastní kľúč od svojho bytia. Nosíte si svoj cestovný pas k vlastnému šťastiu.”

Diane von Furstenberg

Mám pre vás zopár inšpirácií v mojom ebooku zadarmo.

Verím, že vám tento článok pomohol. Ak máte otázky, môžete sa pripojiť k uzavretej facebookovej skupine, kde nájdete odpovede na mnohé z nich. Pripojte sa k ženám na rovnakej vlnovej dĺžke.

 

Som žena po päťdesiatke, plná optimizmu, elánu a radosti zo života. Vďaka svojim skúsenostiam vo výžive vám viem ukázať, ako naštartovať svoje telo, aby bolo plné elánu a aby ste sa cítili zdravo a príťažlivo. Naučím vás ako si jednoducho môžete dopomôcť ku krásnej postave a k ženskému pôvabu. Môj príbeh si môžete prečítať tu>>
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité len pre účely spracovania tohto komentára. Zásady spracovania osobných údajov

  • ebook 11 inspiracii
  • 11 inšpirácií ako byť pôvabná a zdravá po 50
  • Stretneme sa na Facebooku:
  • Kategorie
  • Najnovšie články