optimizmus a pesimizmus

Týchto 5 trikov vám pomôže byť väčšími optimistkami! Vyskúšajte ich aj vy a neoľutujete

Znovu sa mi deje to isté, zas mám smolu, ani som iné nečakala. Poznáte ten vnútorný monológ, kedy si beriete na svoje plecia všetko zlé a negatívne, pretože sa vám neustále deje niečo nepríjemné?

Život je oveľa ľahší a krajší, ak ste rodenými optimistkami.

Je dokázané, že optimisti sú zdravší, majú lepší životný štýl a sú aj vytrvalejší v dosahovaní svojich cieľov. So stresom sa vysporiadajú s väčšou ľahkosťou a ťažké životné situácie dokážu riešiť s nadhľadom.

Optimizmus je odrazom toho, ako sa staviate k vysvetleniu si svojich životných udalostí a ako ich dokážete vnímať.

Sú dva spôsoby akými môžete vyjadriť vaše životné udalosti:

  • Pozitívne veci sa vám stali, pretože ste pre to niečo urobili.
  • Pozitívne veci sú signálom toho, že postupne prichádzajú do vášho života dobré veci, aj keď ste pre to veľa neurobili.

Svoju optimistickú náladu viete ovplyvniť aj tým, že si o negatívnych udalostiach pomyslíte:

  • nie je to moja chyba
  • niektoré nepríjemné udalosti, ktoré sa mi stali nemajú žiadny vplyv na budúcnosť, alebo iné oblasti môjho života.

Stáva sa vám často, že očakávate vo vašom živote len to najhoršie?

Sprevádza vás pesimizmus na každom kroku?

Pokúste sa analyzovať vaše myšlienky a odmeňujte sa za každú pozitívnu, ktorá vám napadne.
Ak sa vo vašom živote stane niečo pozitívne, čo vás poteší, pripomeňte si, čo všetko ste pre to urobili. Uvedomte si, že vám pomohla vaša pripravenosť, odhodlanie a vaša inteligencia, určite nešlo o náhodu.

Popremýšľajte tiež, čo by vám pomohlo dosiahnuť takýto úspech a prispieť ešte viac k vášmu optimizmu aj v iných oblastiach vášho života.

Kľúčom k úspechu ste vy samy, nikto iný to za vás neurobí.

Ak sa predsa len vo vašom živote udeje niečo negatívne, pomyslite si na poľahčujúce okolnosti, ktoré k tomu viedli.

Boli ste príliš zaneprázdnené, unavené, alebo ste sa zle vyspali?

Aké udalosti, alebo okolnosti prispeli k vášmu neúspechu?

Nemusíte byť pesimistom, len preto, že ste nemali svoj deň. A hlavne si pamätajte, že neúspech nie je odrazom vašej osobnej slabosti.

Alfou a omegou je, aby ste sa sústredili na všetko pozitívne, čo vstupuje do vašich životov a nenechali negatívne udalosti ovplyvniť vašu náladu a mienku o sebe.

Vždy si povedzte: Aj zajtra je deň.

Vždy budete mať šance a príležitosti na zlepšenie. Predstavte si úspech, ktorý dosiahnete a ako sa môžete zlepšiť v mnohých oblastiach vášho života.

A tu je 5 užitočných tipov na zvýšenie vášho optimizmu:

1. Základom je maximálne sa sústrediť na svoje úspechy a svoje zlyhania brať ako schodíky, ktoré vám k nim pomáhajú.
2. Zamerajte sa na svoje silné stránky a vlastnosti, vyhodnoťte svoje nedostatky a popracujte na nich.
3. O čo viac začnete používať optimistické myslenie, o to rýchlejšie si naň zvyknete. Zmeny neprídu zo dňa na deň, ale postupným automatizovaním vzorcov vášho správania. Zanechajte pesimistické nálady a tešte sa zo života a udalostí, ktoré vás čakajú.
4. Akékoľvek zlyhanie berte ako dôležitý krok k ďalšiemu úspechu. Niektoré veci sa stanú, aby vás posunuli ďalej, aj keď práve v tej chvíli sa necítite komfortne.
5. Precvičujte si optimizmus každý deň. Prinesiete si do života radosť a nadšenie aj napriek udalostiam, ktorým by ste sa radšej vyhli.

Chceli by ste sa naučiť myslieť vždy pozitívne? Určite ste už niečo počuli o benefitoch pozitívneho myslenia.

Je dokázané, že optimisti sa lepšie vyrovnávajú so stresom, majú lepšiu imunitu a nepodliehajú tak často kardiovaskulárnym ochoreniam.

Zaujatím optimistického pohľadu môžete prispieť k vašej celkovej psychickej pohode.

Čo môžete urobiť, aby ste sa stali viac pozitívnymi?

Základnou stratégiou je naučiť sa identifikovať negatívne myšlienky a nahradiť ich pozitívnymi. Môže to trvať určitý čas, ale nakoniec si na pozitívne myslenie zvyknete a bude pre vás prirodzené.

Tu nájdete 5 tipov, ktoré vám pomôžu, aby ste mysleli pozitívne:

1. Vyhnite sa negatívnym myšlienkam

Váš vnútorný hlas analyzuje všetky vaše činnosti a spojenie s okolitým svetom. Ak sa sústredíte na všetko negatívne vo vašich životoch, trpí tým vaša sebaúcta a sebahodnotenie.
Čo môžete proti tomuto negatívnemu hodnoteniu samej seba urobiť? Pozorujte svoje myšlienky, a začnite pracovať na zmene. Venujte sa tomu, prečo máte kritické myšlienky a vyhodnoťte dôvod, prečo u vás vznikli.
Pri snahe myslieť pozitívne sa zamerajte na svoje správanie. Zmeňte myšlienkové vzorce na pozitívne a negativitu odstráňte zo svojho života.

2. Vneste do vášho života humor

S humorom je svet veselší a optimistickejší. Ostaňte otvorené humoru, smiechu a zábave. Spomeňte si na vašu bezstarostnosť, keď ste boli malé.
Hľadajte v každej situácii štipku humoru, rozjasní vám pohľad na danú vec a zníži mieru stresu.
Vyhľadávajte vtipy, sledujte komédie, smejte sa. To všetko vám prinesie do života pozitívnejšie myšlienky.

3. Optimizmus nech je vašou prioritou

Pozitívne myslenie môžete každým dňom zlepšovať, čím častejšie budete myslieť optimisticky, tým ľahšie budete zvládať životné situácie.
Optimisti sa správajú aj pri prežívaní negatívnych udalostí vyrovnane a berú ich ako niečo, nad čím nemajú kontrolu, ale sú presvedčení o ich ojedinelosti.
Naopak pesimisti sú presvedčení, že negatívne udalosti sú u nich každodennou realitou a väčšinou si ich do života sami priťahujú.
Pripíšte si vždy zásluhy za všetko, čo ste v živote dokázali a urobili. A prestaňte sa obviňovať za veci, ktoré neviete ovplyvniť.
Tým u vás narastie optimistický pohľad na okolitý svet.

4. Trénujte pozitívne zmýšľanie

Ak sa ocitnete v krízových a ťažkých situáciách môže sa vám zdať namáhavé myslieť pozitívne. Ak sa aj ocitnete v spleti negatívnych myšlienok pokúste sa vždy o nájdenie optimistického východiska z danej situácie.
Ak si neviete samy pomôcť, spojte sa s priateľkami, alebo členmi rodiny, či známymi, ktorí vás povzbudia a dodajú vám energiu, aby ste dokázali čeliť negatívnemu mysleniu.
Investujte svoj čas a energiu do vecí, ktoré vás bavia a obklopte sa ľuďmi, ktorí vidia pohár vždy plný. Tým dokážete podporiť pozitívne myslenie vo vašom živote.

5. Analyzujte svoje myšlienky

Zamyslite sa nad tým, aké myšlienky vám za celý deň prebehnú hlavou. Ak je príliš veľa negatívnych, aj vaša nálada je na bode mrazu. Analýzou dokážete vylúčiť tie, ktoré vás oberajú o energiu a silu do života.
Ak sa chcete naučiť myslieť pozitívne, je to beh na dlhé trate. Jeho zvládnutie môže trvať dlhšie. Snažte sa nájsť vaše vlastné pozitívne myslenie a začleňte ho do každodenného života. Odmenou vám bude radosť a nadšenie.

Verím, že vám tento článok pomohol. Je vedecky dokázané, že zrelšie ženy sú oveľa optimistickejšie. Prajem vám, aby ste si našli čas na humor a pozitívne myslenie vo vašom každodennom živote.

Verím, že vám tento článok pomohol. Ak máte otázky, môžete sa pripojiť k uzavretej facebookovej skupine, kde nájdete odpovede na mnohé z nich. Pripojte sa k ženám na rovnakej vlnovej dĺžke.

Som žena po päťdesiatke, plná optimizmu, elánu a radosti zo života. Vďaka svojim skúsenostiam vo výžive vám viem ukázať, ako naštartovať svoje telo, aby bolo plné elánu a aby ste sa cítili zdravo a príťažlivo. Naučím vás ako si jednoducho môžete dopomôcť ku krásnej postave a k ženskému pôvabu. Môj príbeh si môžete prečítať tu>>
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité len pre účely spracovania tohto komentára. Zásady spracovania osobných údajov

  • ebook 11 inspiracii
  • 11 inšpirácií ako byť pôvabná a zdravá po 50
  • Stretneme sa na Facebooku:
  • Kategorie
  • Najnovšie články