Je chudnutie v myslení? Alebo pomôžu len diéty a pohyb?

zena v horach

Chcete schudnúť, ale ste neustále v rovnakom kruhu, z ktorého sa nemôžete dostať von? Viete, že každým dňom priberáte a nedokážete si povedať rázne dosť?

Ak chcete zhodiť zopár kilogramov, ale držia sa vás ako kliešť, nie vždy je na vine jedlo. Ovládate teóriu, že zdravé telo a dostatok pohybu sú nevyhnutnou súčasťou zbavovania sa nechcených kíl, ale tušíte, že za tým bude ešte niečo viac.

Určite ste už počuli, že zhadzovanie kíl nie je len o obmedzení jedla, ale je potrebné, aby ste ho uviedli aj do vašej mysle.

Ak ste už veľakrát chudli, alebo sa o to snažíte teraz a nie ste úspešné, brzdou sú pre vás vaše myšlienky a presvedčenie o vašom tele.

Akákoľvek nadváha tela je spätným odrazom vášho duševného stavu.

Ak budete zanedbávať svoje potreby, nebudete počúvať svoju dušu a necháte sa ovplyvňovať okolím, neschudnete.

Výžive a zdravému životnému štýlu sa venujem už dlho a mnoho žien vo svojom živote bojuje s nadbytočnými kilami, ktoré sú tou pomyselnou záťažou, ktorú si kladú na svoje plecia.

Toto bremeno sa prejaví nielen na psychickej, ale aj na fyzickej úrovni.

Ak si naprogramujete do svojho podvedomia, že chcete schudnúť a veríte tomu, že to dokážete s ľahkosťou a vaše podvedomie s tým súhlasí, dokážete dosiahnuť vysnívanú váhu.

Ak o tom budete neustále pochybovať, alebo sa vždy po pár dňoch vzdáte, budete si veriť oveľa menej. Čo sa prejaví na neustálom priberaní.

Každá si nesie svoj príbeh, svoje pre a proti. Určite už máte vo svojej mysli niečo, čo vás nepustí ani o pár kíl nižšie. Stále si prehrávate, že nie ste schopné správe jesť a cvičiť, máte mnoho povinností a ostáva vám veľmi málo času na seba.

Vašimi myšlienkami si vytvárate svoju realitu. Ak si budete stále dokola opakovať, že vám sa to nepodarí a určite neschudnete, toto vaše želanie sa vám splní. Pretože vaše podvedomie zachytilo myšlienku nezdaru, ktorú ste mu naprogramovali.

„Všetko je v hlave. Tam sa to všetko začína. Vedieť, čo chceme, znamená prvý krok k tomu, aby sme to získali.“  Mae Westová

Prinášam vám zopár tipov, ako úspešne schudnúť pomocou zmeny myslenia

1. Majte rady svoje telo

Akceptujte sa také aké ste. Nepáčia sa vám kilá navyše? Nevadí. Môžete si nájsť na tele všetko, čo sa vám páči, oči, vlasy, prsty na nohách. Každá si nájde to svoje. Ak si neviete na takéto myšlienky zvyknúť a točíte sa v kolotoči negatívneho, nič sa nedeje.

Možno ste tak boli vychované, v detstve ste dostali zopár „dobrých rád“, ktoré si neustále nesiete so sebou.

Pomaličky začnite vštepovať svojmu telu lásku, presvedčte ho o tom, že ho máte rady. Chváľte sa za maličkosti, ktoré dosiahnete pri svojej premene k vášmu štíhlemu a zdravému ja.

2. Napíšte si, aké zmeny chcete dosiahnuť

Samozrejme, že ak si napíšete, že chcete schudnúť 20 kg za dva týždne, je to nereálne. Preto porozmýšľajte nad plánom, ktorý by vám pomohol.

Čo všetko by ste si mali zapísať?

Aké jedlo si vyberiete, koľko kíl chcete schudnúť a za aký dlhý čas.

Dôležité je zapísať si, ako sa cítite teraz a čo vám prinesie stav, kedy budete mať vytúženú postavu. Všetky emócie, ktoré vám napadnú, dajte do diára. Stanovte si ciele a čítajte si každý deň, všetky zmeny, ktoré chcete dosiahnuť.

3. Meditácia

Pravidelnou meditáciou si viete uvedomiť svoje správanie a myšlienky. Vybudujete si tak dôveru vo svoje sily, zvládnuť situáciu s chudnutím.

Meditácia je vlastne cvičením vášho vnímania sveta okolo vás. Ako každým pravidelným cvičením, pri ktorom si zdokonaľujete svoje telo, aj meditáciou dokážete pomôcť svojmu fyzickému, aj duševnému telu.

Meditácia vás privedie do stavu, kedy pochopíte mnohé vzorce, ktorými ste sa doteraz riadili. Prehodnotíte, v čom ste robili chyby, čo vás brzdilo a nastavíte si nové pravidlá.

4. Ciele musia byť konkrétne

Stanovením si vágnych cieľov, že chcem niečo dosiahnuť, ale vlastne ani neviem koľko, kedy a prečo, ostane len vyslovením myšlienky, ktorá ostane nedokončená.

Je dobré, ak si presne stanovíte, čo chcete dosiahnuť, čo je váš cieľ, prečo a akým spôsobom sa pustíte do chudnutia.

To všetko sú barličky, ktoré vás povedú a prinesú prvé úspešné kroky na vašej ceste.

Nemusia to byť ciele vysoké, práve naopak, je lepšie ísť pomaly, ale isto. Ak si myslíte, že všetko urýchlite, práve vtedy môžete všetko pokaziť.

Aj chodiť, či rozprávať ste sa učili dlho. Kilá, ktorých sa chcete zbaviť sa na vašej postave nezjavili zo dňa na deň. Tiež ste na nich dlhšiu dobu „pracovali.“

5. Vedomé a intuitívne jedenie

Ak si uvedomujete, čo si kladiete na tanier a jete tak, že sa nenecháte rozptyľovať okolnosťami, ale sústredíte sa na svoje jedlo, vaše telo zaznamená tento zlom.

Všímajte si ako sa cítite po konzumácii niektorých jedál.

Ste unavené, alebo naopak máte energie na rozdávanie?

Spojte sa so svojim telom, ukáže vám vašu cestu.

Štýl stravovania, ktorý si vyberiete, vám pomôže zhodiť pár kíl bez veľkej námahy.

6. Používajte afirmácie

Správne afirmácie vám napomôžu, aby ste sa samy presvedčili o svojom úspechu.

Tu je zopár z nich, ktoré si môžete hovoriť a naprogramovať si ich do svojho podvedomia.

  • Mám krásnu postavu a pracujem na nej každý deň
  • Milujem sa a prijímam sa presne taká aká som
  • Mám krásne, zdravé a dokonalé telo
  • Verím si, ja to dokážem, ja to zvládnem

Môžete si ich hovoriť ráno a počas dňa. Alebo pri večernom zaspávaní a priložte k tomu aj emóciu, tešte sa, akoby ste už dosiahli svoj vytúžený cieľ.

7. Merajte sa

Na začiatok sa odmerajte. Stačia vám údaje o vašom páse, bokoch a keď chcete ešte viac, odmerajte si obvod pod prsiami a na najsilnejšej časti svojho stehna.

Keď sa budete merať pravidelne raz za týždeň, výsledky vás presvedčia o tom, že to robíte dobre.

Ak by ste sa chceli spoľahnúť len na váhu, boli by ste frustrované. Váha veľakrát neukáže správny výsledok, je ovplyvnená mnohými faktormi, ako je udržiavanie vody v tele, alebo PMS obdobie, kedy môže byť rozdiel aj  viac ako tri kilá, čo by vám zbytočne mohlo prekaziť vašu motiváciu.

8. Naučte sa správne dýchať

Existuje mnoho dýchacích cvičení, ktoré vás ukľudnia a zbavia prebytočného stresu.

Stres je súčasťou vášho života, ale ak je dlhodobý, pôsobí na váš organizmus a môže viesť k mnohým chorobám.

Dýchacie cvičenia vám dokážu ponúknuť jednoduchý a efektívny spôsob, ako sa ho zbaviť.

Toto ľahké cvičenie, ktoré trvá len pár minút, vám prinesie správnu úľavu.

Vedomé dýchanie:

Môžete ho prevádzať kedykoľvek a kdekoľvek. My ženy sme zvyknuté dýchať plytko a kým si neuvedomíte svoj nádych a výdych, vaše telo ostane v strese.

Nadýchnite sa zhlboka a urobte hlboký výdych. Uvedomte si ako sa vám dvíha hrudník a pociťujete okamžité uvoľnenie.

Zvyknite si zhlboka dýchať čo najčastejšie počas celého dňa.

Aj takéto jednoduché cvičenie vám prinesie potrebný kľud a úľavu.

9. Urobte si detox

Pomôžte svojej pečeni, orgánu, ktorý sa stará o očistu vášho tela od nežiadúcich látok. Ranný rituál s pohárom vody a pár kvapkami citróna naštartuje vaše telo.

Počas dňa si doprajte zeleninové šťavy, hlavne z cvikly, mrkvy a zeleru. Odstránia z vášho tela ťažké kovy a prečistia ho.

Ale nielen fyzický detox je potrebný, ak sa chcete zbaviť zbytočných kíl.

Premyslite si, čo vás ťaží, to sú vaše nadbytočné kilá.

Vezmite si papier a píšte, všetko čo vám napadne, keď si pomyslíte na ťažobu, ktorá vás oberá o vašu energiu. Mnoho žien udáva, že je to ich partner. Ak si myslíte, že mu vždy musíte vyhovieť a vaše vlastné ja ostáva niekde v úzadí, zmeňte to.

Ak ste vo vzťahu, ktorý vás oberá o silu a spôsobuje v tele stres a nadmernú tvorbu kortizolu, začnite si uvedomovať seba, čo vám robí radosť, čo chcete robiť, a čo už nie…

Toto zistenie vedie mnohé ženy k tomu, že si viac vážia seba a svoj čas. Začnú sa venovať svojim záľubám a nechcené kilá odídu aj samy.

Ak hľadáte útechu v sladkostiach, alebo v alkohole, ste na ceste k väčšej konfekčnej veľkosti.

Ako je to u vás? Priniesli vám tieto slová AHA momenty? Chcete schudnúť, ale nedarí sa vám?

Ak si chcete udržať mladosť, zdravie a krásu – mám pre vás zopár inšpirácií v mojich eBookoch zadarmo.

Verím, že vám tento článok pomohol. Ak máte otázky, môžete sa pripojiť k uzavretej facebookovej skupine, kde nájdete odpovede na mnohé z nich. Pripojte sa k ženám na rovnakej vlnovej dĺžke.

Želám vám na vašej ceste veľa úspechov a energie, aby ste dokázali získať všetko, po čom túžite.

Tatiana Benčeková
Som žena po päťdesiatke, plná optimizmu, elánu a radosti zo života. Vďaka svojim skúsenostiam vo výžive vám viem ukázať, ako naštartovať svoje telo, aby bolo plné elánu a aby ste sa cítili zdravo a príťažlivo. Naučím vás ako si jednoducho môžete dopomôcť ku krásnej postave a k ženskému pôvabu. Môj príbeh si môžete prečítať tu>>