Chcete skoncovať s precitlivenosťou počas menopauzy? Buďte viac optimistické

placuca zena

Zdá sa vám, že ste v poslednej dobe viac sentimentálne? Cítite, že pri životných situáciách, ktoré vás inokedy nechali chladnými sa vám teraz nahrnú do očí slzy? Mnoho žien udáva, že v období hormonálnych zmien sa zmenia na citlivky a okolie ich nechápe.

Ani nemôže. Navonok vyjadrujú, to čo cítia vo svojom vnútri.

Ak ste extrémne citlivé na akékoľvek podnety zvonka a na všetko reagujete precitlivene, nič sa nedeje. Rozcitlivenosť patrí k obdobiu prechodu ako aj ostatné nepríjemné príznaky menopauzy.

Stačí ak máte zlý deň, veľa stresu a zrazu cítite, že nestíhate a máte veľakrát pocit ako pred vyhorením. Psychické vyčerpanie nebýva výnimkou, ale dobrou správou je, že sa môžete vyzbrojiť myšlienkami, ktoré vám dodajú odvahu a život budete brať z tej ľahšej a veselšej stránky.

Čo môžete urobiť, aby ste sa vyhli prílišnej precitlivenosti?

  • premyslite si, čo je dôležité a ostatné odložte
  • neberte si na svoje plecia viac, ako zvládnete
  • ak pociťujete únavu, oddychujte, vaše telo vám chce niečo povedať
  • porozprávajte sa so svojou priateľkou, alebo svojimi blízkymi
  • nájdite si komunitu žien, ktorá si tiež prechádza týmto obdobím
  • píšte si denník, zapisujte si, čo u vás precitlivené správanie vyvoláva
  • cvičte jogu, tá vás upokojí
  • meditácie vnesú do vášho života vyrovnanosť a budete oveľa optimistickejšie

Neodsudzujte sa za svoju precitlivenosť, ste to stále vy. Verte si a buďte si vedomé svojich pozitívnych vlastností. Nemusíte sa za svoje pocity hanbiť, ani ich skrývať.

My ženy sme bohyňami a naša citlivosť k nám patrí. Buďte si vedomé svojej ženskosti.

Mojim trikom, ak nie som úplne v pohode je úsmev. Je vedecky dokázané, že keď sa usmievate, nastanú zmeny v celom vašom tele. Vyprodukujú sa hormóny šťastia a vám sa zlepší nálada. Je to najrýchlejšie riešenie, ako si pomôcť pri výkyvoch nálad a precitlivenosti.

Vyhľadávajte humorné situácie, pozrite si komédie, stretávajte sa s ľuďmi, s ktorými je vám dobre a máte pri nich vždy dobrú náladu.

Ak máte často problém s udržaním svojich emócií na uzde, začnite vo svojom živote hľadať viac optimizmu.

Odpojte sa od negatívnych ľudí, ak sú vo vašom okolí takí, ktorí na všetko hundrú a nie sú s ničím spokojní, ich negatívna energia sa prenáša aj na vás. Stačí, že sa zmietate v hormonálnom mixéri, nemusíte venovať čas niekomu, kto vás oberá o váš čas a znepríjemňuje vám život.

V akom emočnom rozpoložení sa nachádzate veľakrát záleží na vašich myšlienkach a tie si našťastie môžete vyberať. Len vy ste tvorkyňami svojho života. Na čo myslíte, to sa premieta aj vo vašom živote. Odhoďte neproduktívne myšlienky plné obáv a negativity a nahraďte ich myšlienkami lásky a radosti.

Ak máte plač na krajíčku a viete, že práve teraz nie je vhodná chvíľa, možno vám pomôžu tieto triky:

  • uvoľnite svaly na tvári a hlavne svaly medzi obočím, vaše slzy na chvíľu potlačíte
  • ak už cítite, že sa každú chvíľu rozplačete, jazykom si pritlačte silno podnebie
  • dýchajte zhlboka, urobte silný nádych a výdych a myslite na niečo pekné
    zatnite päste a sánky a uvedomte si svoju silu

Ak si potrebujete poplakať, plačte, plač je prirodzená reakcia a poriadne sa vám uľaví. Plačom zmienite stres a napätie. Slzy liečia a preto ich za každú cenu nepotláčajte.

Vyjadrite svoje pocity a neuzatvárajte sa do seba, aj keď ste precitlivené, vaše okolie vás pochopí, stačí keď mu vysvetlíte, čo sa s vami deje.

Ak sa chcete hneď ráno naladiť pozitívne a byť celý deň v pohode, pomôžu vám ranné afirmácie.
Sú to krátke vety, ktoré vyslovíte a presvedčíte svoje podvedomie o ich platnosti. Ich opakovaním zhmotníte svoje želanie.

Tu je zopár z afirmácii, ktoré vám pomôžu, aby ste mali pozitívny deň:

  • Cítim sa pokojná a mám dostatok sily na zvládnutie celého dňa.
  • Môj život je úžasný a som s ním spokojná.
  • Každý deň sa mi dejú skvelé a zaujímavé veci.
  • Som kľudná, spokojná a cítim sa skvele.
  • Som zdravá a silná.
  • Som úžasná, krásna a dokonalá.

Či budete plakať, smiať sa, hovoriť si afirmácie, alebo už od rána myslieť pozitívne je len na vás. Každá žena je iná a preto aj obdobie prechodu sa môže u vás prejaviť inak ako u vašej priateľky. Tešte sa z tohto obdobia, je krásnym pokračovaním vášho života a s úsmevom ho zvládnete. Ste silné a úžasné ženy.

Napísala som pre vás e-book s praktickými radami, ako sa zbaviť nechcených kíl, počas obdobia hormonálnych zmien, ako získať peknú postavu zmenou životného štýlu, výživnou stravou a myslením s názvom >>> Tajomstvá prirodzeného chudnutia.

Dovoľte, aby som vám predstavila postupy, ktoré vás privedú k príjemnému prechodu perimenopauzou a menopauzou v mojom e- booku >>> 10 krokov k zvládnutiu menopauzy prirodzenou cestou.

Ak sa chcete dozvedieť viac o menopauze, ako riešiť nepríjemné príznaky klimaktéria, alebo si pozdieľať svoje skúsenosti so ženami na rovnakej vlnovej dĺžke, pridajte sa do facebookovej skupiny: Ovládnite menopauzu.

Alebo si stiahnite niektorý z ebookov zadarmo, ktoré sa venujú ženám v menopauze:)

 

Laffe
Viac info kliknutím na obrázok
Tatiana Benčeková
Tatiana založila komunitu žien, ktoré vstupujú do perimenopauzy a menopauzy, alebo práve obdobím hormonálnych zmien prechádzajú. Je koučkou v oblasti holistickej výživy, alternatívnych prístupov, aromaterapie a terapeutkou duše. Tatiana je autorkou e-bookov 10 krokov k zvládnutiu menopauzy prirodzenou cestou a Tajomstvá prirodzeného chudnutia. Učí ženy prechádzať cestami hormonálneho labyrintu, pomocou jednoduchých zmien v ich životnom štýle, v kombinácii s alternatívnymi a terapeutickými metódami. Viac o Tatiana nájdete tu >>> . Pripojte sa k zrelým ženám na facebooku >>