Ovsena kasa s cucoriedkami, jahodami a malinami

5 zdravých tipov na raňajky

Verím, že všetky sa na raňajky tešíte a bez nich z domu nevychádzate. Alebo si ráno dáte len hlt kávy a utekáte za každodennými povinnosťami?

Raňajky sú najdôležitejším jedlom dňa a keď ich vylúčite zo svojho jedálnička, rýchlo sa to prejaví na vašej postave. Výživné raňajky sú perfektný spôsob, ako dodať telu, čo potrebuje na naštartovanie metabolizmu.

Zdravými raňajkami sa pripravíte na skvelý deň a dodáte si mnoho energie. Ponúkam vám zopár skvelých tipov, ako môžete začať svoje ráno s optimistickou náladou.

1. Vajíčka na všetky spôsoby

Vajíčka majú vysoký obsah bielkovín a rýchlo vás zasýtia. Pokiaľ ide o ich úpravu, existuje mnoho možností. Ponúkam vám dva tipy, ako si ich viete rýchlo pripraviť.

Varené vajíčko s kváskovým chlebíkom. Vajíčko na mäkko je ideálnou voľbou, k tomu si môžeme dať kúsok tvrdého syra, alebo cottage syr a aby sme nezabudli aj na dávku vitamínov, nakrájame si pár kúskov papriky a paradajky.

Druhou možnosťou je omeleta. V tomto prípade môžeme použiť všetko, čo máme v chladničke. Obľúbenými sú najmä hríbiky, špenát, rôzna zelenina, syr feta, alebo iné druhy syra. Omeletu máme pripravenú za chvíľku a príprava vám nezaberie veľa času.

2. Smoothie

Ak nie ste zvyknuté na raňajky, toto je skvelá voľba, ako si na ranné jedenie zvyknúť. Všetky ingrediencie obsahujú mnoho vitamínov a minerálov, čo vás nabije energiou a vydržíte až do obeda.

Ak ste ráno veľmi zaneprázdnené a jednoducho nemáte čas na raňajky, môžete si smoothie pripraviť večer a dať si ho do chladničky, ráno si ho vezmete do práce a naraňajkujete sa neskôr.

Dôvodom pre voľbu smoothie je ich variácia, môžeme si ich pripraviť z ovocia, ktoré rastie u nás doma, tropického ovocia, rôznych druhov zelenej zeleniny, prípadne k nim dodať čokoládu, alebo iné dobroty. Výber je nekonečný.

Ovocie

3. Biely jogurt s čerstvým ovocím

Jogurt je ideálny na raňajky a môžete si ho skombinovať s rôznymi druhmi ovocia, dochutiť medom, prípadne si ho obohatiť vločkami: pšeničnými, ražnými, alebo iným druhom.

Môžete si pridať aj pár orechov, alebo semienka.

Moje najobľúbenejšie sú mandle, slnečnicové semienka, alebo čerstvo pomleté ľanové semeno. Ľanové semeno je veľkým pomocníkom pri trávení, a naštartuje váš imunitný systém.

4. Ovsené vločky s ovocím

Ovsené vločky sú veľmi dobrou voľbou. Dodajú vášmu telu veľkú porciu vlákniny a mnoho dôležitých minerálov, ako je horčík, fosfor a zinok.


Vločky si môžete pripraviť s rastlinným mliekom, a osladiť ich medom, alebo javorovým sirupom. Na vrch si môžete dať ovocie, ideálne je bobuľovité, ako sú čučoriedky, maliny, černice. Výbornou voľbou je aj nastrúhané jablko. Fantázii sa medze nekladú, je len na vás, aké ovocie použijete.

maliny, cucoriedky, cernice
lesné plody

5. Puding z chia semien

Chia semienka sú veľmi výživné a najlepšie je ich pripraviť ako puding. Tieto semená sú bohaté na esenciálne mastné kyseliny, aminokyseliny a mikroživiny.

Semienka namočíme v tekutine, môžeme použiť rastlinné mlieka, čerstvé šťavy, prípadne obyčajnú vodu. Necháme ich v tejto tekutine napučať a potom pridáme rôzne prísady, ako škoricu, orechy, semienka.

Pravidlom je, že na polovicu šálky semien chia potrebujeme 3 šálky tekutiny. Zmes premiešame a necháme pôsobiť najmenej 30 minút. Ideálne je nechať ich v tekutine celú noc. Semienka získajú konzistenciu želé a ráno máte pripravené ideálne raňajky.
Chia puding si môžete ozdobiť akýmkoľvek ovocím a pridať med, alebo javorový, prípadne agávový sirup.

Ako vidíte, je veľmi ľahké začať deň výživnými raňajkami. Stačí si to vopred premyslieť a pripraviť a keďže zvyk je železná košeľa, o mnohé variácie nebudete mať núdzu. Vyskúšajte niektorý z týchto tipov a určite budete spokojné.

Ak chcete byť zdravé a plné energie mám pre vás zopár inšpirácií v mojom ebooku zadarmo.

Verím, že vám tento článok pomohol. Ak máte otázky, môžete sa pripojiť k uzavretej facebookovej skupine, kde nájdete odpovede na mnohé z nich. Pripojte sa k ženám na rovnakej vlnovej dĺžke. 😊

Som žena po päťdesiatke, plná optimizmu, elánu a radosti zo života. Vďaka svojim skúsenostiam vo výžive vám viem ukázať, ako naštartovať svoje telo, aby bolo plné elánu a aby ste sa cítili zdravo a príťažlivo. Naučím vás ako si jednoducho môžete dopomôcť ku krásnej postave a k ženskému pôvabu. Môj príbeh si môžete prečítať tu>>
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité len pre účely spracovania tohto komentára. Zásady spracovania osobných údajov

  • ebook 11 inspiracii
  • 11 inšpirácií ako byť pôvabná a zdravá po 50
  • Stretneme sa na Facebooku:
  • Kategorie
  • Najnovšie články