Rýchly a jednoduchý spôsob, ako sa zbaviť strachu. Dajte tomu konečne posledné zbohom

strach a obavy

Zažili ste neurčitý pocit úzkosti a záchvat paniky? Nikdy sa vám to predtým nestalo a dostali ste strach, čo sa s vami deje?

Búši vám srdce ako o závod a vy cítite, že niečo nie je v poriadku. Aj takto sa u vás môže prejaviť strach a nahromadený stres.

Ženy v období menopauzy mávajú pocity izolácie. Spoločnosť sa starším ženám nevenuje tak, ako by si zaslúžili, a neexistuje otvorená komunikácia, ktorá by ich pripravila na obdobie premien, nielen fyzických, ale aj psychických, ktoré u nich v tomto období nastanú.

Ženy vedia, že dôležité je hlavne nastavenie myslenia a pozitívny prístup k životu.

Majú pravdu, ale len čiastočne. Pretože aj keď by sme si chceli zavrieť obidve oči a zapchať obidve uši, hormonálne zmeny nastanú u každej.

Priebeh menopauzy záleží veľakrát na životnom štýle. Je dokázané, že obézne ženy, alebo fajčiarky, trpia nepríjemnými príznakmi menopauzy oveľa častejšie a ich prejavy sú aj ťažšie.

Po štyridsiatke, kedy ženy väčšinou vstupujú do perimenopauzy, sa u nich začnú prejavovať prvé príznaky hormonálnych zmien, ako sú návaly tepla a nočné potenie. Ostanú veľakrát prekvapené zvýšenou nervozitou a pocitmi úzkosti.

Ako sa prejavia strach a obavy u žien v menopauze:

  • veľké výkyvy nálady
  • podráždenosť
  • prehnané obavy
  • úzkosť o zdravie
  • sociálna izolácia, kedy sa nechcú stretávať s inými ľuďmi
  • záchvaty paniky, ktoré prídu zrazu a nečakane
  • nevysvetliteľné fóbie
  • pocity bezmocnosti a beznádeje
  • depresívne stavy
  • nedôvera vo svoje schopnosti

Pocity úzkosti v menopauze sú veľmi časté, ale ženy o nich moc nehovoria. Myslia si, že sa ich nedokážu zbaviť a patria k životu, preto im nevenujú pozornosť.

Ale tento postoj ich oberá o životnú energiu a prináša im pocity beznádeje.
Ak sa chcete strachu a obáv zbaviť, urobte zopár zmien, aby bol váš život príjemnejší.

Čo môžete pre seba urobiť, aby ste sa oslobodili od pocitov strachu počas menopauzy?

1. Zdieľajte všetko, čo cítite

Nenechávajte si pocity obáv a strachu pre seba. Hovorte o nich so svojimi blízkymi, alebo priateľkami. Nájdite si skupiny žien, ktoré sú v rovnakej situácii. Môžete si navzájom pomôcť. Prekvapí vás, koľko žien sa cíti rovnako ako vy. Aj keď je slovo menopauza v spoločnosti stále tabuizované, našťastie sa už začína tejto téme venovať viac pozornosti.

Netrpte zbytočne, vyjdite z ulity a otvorte sa. Hovorte otvorene o svojich pocitoch, obavách, strachu a hľadajte riešenie.

2. Hýbte sa

Pohybom sa dokážete úzkosti a obáv zbaviť. Pravidelné cvičenie, chôdza, beh, plávanie, tanec, tabata, aerobic, joga, nájdite si pre seba ten správny tréning, ktorý vám rozprúdi krv a urobí vám radosť.

Je dokázané, že pohybom sa viete zbaviť stresu. Tak neváhajte a začnite.

3. Správne hlboké dýchanie

Dychové cvičenia na ukľudnenie mysle a tela sú výbornou alternatívou. Hlavne ak vás chytí amok, alebo panika, začnite zhlboka dýchať. Ak cítite, že sa zbláznite zo svojich obáv a úzkostných stavov, sústreďte sa na dýchanie, ktoré vám prinesie úľavu.
Niektoré pózy v joge vám pomôžu zbaviť sa strachu a pocítite väčšiu vyrovnanosť a uvoľnenie.

4. Žite v prítomnom okamžiku

Nemyslite na minulosť a nebojte sa budúcnosti. Prítomnosť je to, čo vás má zaujímať. Prežívajte ju a tešte sa z každého dňa. Buďte vďačné za všetko, čo máte. Ak vás ťaží niečo z minulosti a potrebujete niekomu odpustiť – odpustite.

Nerobte si starosti kvôli veciam, ktoré už neviete zmeniť.

V tej dobe ste konali najlepšie ako ste vedeli. Teraz by ste to možno vedeli urobiť lepšie, ale myšlienkami na minulosť sa oberáte o energiu a zhoršujete si pocity úzkosti.
Nechajte život plynúť a verte, že vám prinesie všetko to, čo vám patrí a čo máte prežiť.

5. Stretávajte sa s ľuďmi

Neostávajte v izolácii. Vyhľadávajte spoločnosť druhých. Nájdite si nové priateľky. Vyhľadajte si na sociálnych sieťach skupiny, ktoré vás zaujímajú a spojte sa s rovnako naladenými ženami.
Navštevujte svojich blízkych a buďte s nimi v spojení.

6. Porozprávajte sa so svojim lekárom

Ak sú vaše obavy a strachy neznesiteľné a tušíte, že sa ich samy nedokážete zbaviť a zasahujú vám nepríjemne do každodenného života, prekonzultujte svoj stav so svojim lekárom.
Možno budete potrebovať terapeuta, alebo psychológa, ktorí vám ukážu, ako sa z tohto stavu plného obáv a strachu dostať.

7. Výživná strava

Ak pijete denne veľa kofeínových, alebo energetických nápojov, tiež môžu vo veľkej miere ovplyvniť vašu náladu a zhoršiť pocity úzkosti.

Ak vám chýbajú niektoré vitamíny, či minerálne látky, hlavne vitamíny skupiny B, alebo magnézium, či zinok, vaše telo si ich žiada. Postačí vám zaradiť do stravy jedlá, ktoré tieto látky obsahujú.

Bylinky a bylinkové čaje vám tiež prinesú úľavu.

Obmedzte príjem alkoholu. Môžete si myslieť, že vás zbaví vašich obáv, ale opak je pravdou. A pravidelné popíjanie váš problém ešte prehĺbi.

8. Naučte sa meditovať

Meditáciou si dokážete privodiť úľavu od každodenných povinností a dodá vám potrebnú energiu. Je to stav, kedy stíšite vašu myseľ a oddáte sa sladkému ničnerobeniu. Necháte sa unášať do sveta ticha a kľudu.

Meditovaním si vytrénujete myseľ a pocítite vieru v seba, opadne z vás strach a nervozita.
Budete musieť vynaložiť určité úsilie, aby ste sa začali venovať meditovaniu pravidelne, ale verte mi, prinesie vám správny pocit uvoľnenia.

9. Naordinujete si bylinky proti strachu

Mučenka zmierňuje nespavosť vyvolanú úzkosťou. Pomáha upokojiť strach a znížiť príznaky napätia. Ak cítite psychické vypätie a stres, mučenka vás ukľudní.

Ašvagandha je adaptogénom, čo znamená, že zvyšuje odolnosť vášho organizmu v období, kedy čelíte stresovým situáciám. Pomáha pri vyčerpaní a zlepší aj vašu imunitu. Postará sa o vašu dobrú náladu a pocítite prílev energie.

Rhodiola rosea sa postará o zlepšenie vášho stavu, ak trpíte strachom a obavami. Zlepší nielen fyzickú, ale aj psychickú kondíciu. Rhodiola má stimulujúce účinky a preto ju užívajte ráno, alebo dopoludnia. Jej užívanie vo večerných hodinách by vám narušilo spánok.

Harmanček je jednou z najznámejších upokojujúcich bylín. Táto bylinka je známa svojimi úžasnými účinkami proti zápalom a upokojí nielen vaše nervy, ale aj trávenie. Ak ste denne vystavené stresu a pociťujete strach a obavy, doprajte si čaj z harmančeka pravidelne.

Ľubovník bodkovaný je účinným prostriedkom proti strachu a obavám. Čaj z ľubovníka upokojí vaše nervy a zbaví vás strachu a úzkosti. Ak máte problémy so spánkom, táto rastlinka vám ich vyrieši. Účinky sa prejavia približne po 3 týždňoch pravidelného pitia čaju.

Medovka lekárska vás ukľudní, ak máte pocity podráždenosti, stačí si pripraviť chutný čaj s medom a citrónom. Má sedatívne účinky a postará sa o uvoľnenie nervovej sústavy. Doprajte si jednu šálku ráno a večer pred spaním.

Valeriána lekárska je obľúbenou bylinkou mnohých žien. Nielen, že odstráni stavy úzkosti a nervozitu, ale pomáha aj pri bolestiach hlavy a pocitoch vyčerpania. Takisto sa postará o zmeny nálad, ktorými ženy v menopauze často trpia.

Vyberte si niektoré z týchto tipov a vyskúšajte, či vám pomôžu zbaviť sa obáv a strachov, ktoré vám znepríjemňujú život. Myslite na lásku. Láska a strach sú dve energie, z ktorých si môžete vybrať. Vyberte si lásku, tá vám otvorí srdce a strach u vás nebude mať šancu.

Ak si chcete udržať mladosť, zdravie a krásu – mám pre vás zopár inšpirácií v mojom ebooku zadarmo.

Verím, že vám tento článok pomohol. Ak máte otázky, môžete sa pripojiť k uzavretej facebookovej skupine, kde nájdete odpovede na mnohé z nich. Pripojte sa k ženám na rovnakej vlnovej dĺžke.

Tatiana Benčeková
Som žena po päťdesiatke, plná optimizmu, elánu a radosti zo života. Vďaka svojim skúsenostiam vo výžive vám viem ukázať, ako naštartovať svoje telo, aby bolo plné elánu a aby ste sa cítili zdravo a príťažlivo. Naučím vás ako si jednoducho môžete dopomôcť ku krásnej postave a k ženskému pôvabu. Môj príbeh si môžete prečítať tu>>